1Nettiajanvaraus vaikuttaa hyvältä tarpeesemme, mutta saako sen kielen muokattua englanniksi?
Asiakasnäkymän kielen voi muuttaa suomen lisäksi ruotsiksi ja englanniksi. Hallintanäkymässä valittavat kielet ovat suomi ja englanti, ja jatkossa myös ruotsi.
2Voiko Ajas-ohjelmaa käyttää esimerkiksi moottoriajoneuvojen tai säilytystilojen vuokraukseen?
Kyllä voi. Monet asiakkaamme käyttävät ajanvarausjärjestelmän yleismallia muiden kuin työntekijäresurssien ajanvaraukseen. Esimerkkinä vaikkapa koirauimalan allasvaraus. Olemme tehneet myös useita, asiakkaalle räätälöityjä toimialaversioita, kuten liikuntahallien ja peräkärryvuokrauksen ajanvarausjärjestelmät.
3Olemme 3 itsenäistä yrittäjää ja palvelemme samaa asiakaskuntaa. Voimmeko käyttää Ajas-ohjelmaa siten, että näemme toistemme asiakasvaraukset?
Kyllä voitte. Ohjelman lisenssi on yrityskohtainen, mutta voimme yhdistää teidät käyttämään samaa tietokantaa. Kaikkien kolmen varattavat ajat näkyvät siten samassa asiakasnäkymässä, ja asiakaskortistonne on yhteinen.
4Minua arvelluttaa, että internet-ajanvaraukseeni tulee paljon häiriövarauksia, mitkä vievät kaikki ajat asiakkailtani.
Ei hätää, nettiajanvarauksen hallintapaneelista voit helposti jättää hyväksymättä selvästi virheelliset varaukset. Lisäksi on mahdollista vaatia rekisteröityminen järjestelmään ennen kuin aikoja pääsee selailemaan.
5Monet asiakkaistani eivät halua käyttää internet-ajanvarausta? Kannattaako minun hankkia se?
Nettiajanvaraus kannattaa hankkia, koska yhä useammat asiakkaat haluavat käyttää sitä. Ja niitä varten, jotka eivät halua, voitte ottaa varaukset vastaan ihan samalla tavalla kuin ennenkin, ja syöttää tiedot itse ajanvarausjärjestelmään.
6Pysyvätkö tietoni tallessa ja salassa järjestelmässä?

Kaikki tiedot sijaitsevat EU:n alueella olevilla palvelimilla, mutta pääosin meidän palvelimet ovat Suomessa.

Palvelumme täyttää tietoturvan ja muiden vaatimusten osalta mm. kaikki terveydenhuollon asiakastietojen säilytystä koskevat vaatimukset.

7Kerrotteko te asiakkaalle, jos järjestelmässä ilmenee ongelmia?

Kyllä. Eneroc Oy on toiminut jo vuodesta 2006 alkaen ja meillä on pitkä historia ohjelmistojen kehittämisestä sekä teknisten järjestelmien ylläpidosta. Asiakasmäärämme ovat kasvaneet tasaisesti ja liiketoiminta on vakaata.

Pyrimme pitämään viestintämme mahdollisimman avoimena ja julkaisemme joskus myös negatiivisia asioita itsestämme mikäli sellaista tapahtuu. Läpinäkyvän tiedottamisen avulla palvelutason luotettavuus on selkeästi todennettavissa jo ennen ostohetkeä. Rehellisyys on tässäkin tärkeä asia.

8Paljonko tuotteenne maksaa ja mitä hankintoja palvelun käyttö vaatii? Kuten tietokone? Maksupääte? Tulevatko nämä kauttanne?

Tilauksen kuukausihintaan vaikuttavat :
- Käyttäjien / kalenteriresurssien määrä eli kuinka monen työntekijän kalenteria Ajas -ohjelmien kautta hallitaan.
- Tuotteen valinta eli mitä ominaisuuksia omaan Ajas-pakettiin halutaan valita. Tilaa -sivullamme olevalla hintalaskurilla voi laskea tarkan hinnan.
- Liitetyt lisävaihtoehdot, joiden hinnasto löytyy täältä.

Palvelun käyttö vaatii minimissään tietokoneen, tabletin tai mobiililaitteen sekä internetyhteyden. Työpöytäsovellusta varten tarvitaan tietokone, ja sitä voidaan käyttää myös off-line -tilassa. Asiakaspalvelua helpottamaan voidaan hankkia myös maksupääte tai kuittitulostin. Tavallisen tulostimen tarve riippuu siitä paljonko erilaisia tositteita halutaan tulostaa paperimuotoon.

9Mihin tarvitsen Ajas-ohjelmaa, kun markkinoilla on ilmaisia kalenteri-lisäosia, jotka voin liittää verkkosivulleni?
Ajas-ajanvarausjärjestelmä on paljon laajempi kokonaisuus kuin pelkkä verkkosivulle upotettava kalenteri. Järjestelmään voi tehdä asiakkaan käyntikirjaukset ja asiakkaan laskutus hoituu helposti joko kassalla tai laskulla. Voit myydä asiakkaillesi lahjakortteja ja tuotteita, ja seurata kaikkea myyntiä tilastoista ja raporteista.
10Saako teiltä apua käyttöönotossa tai ongelmatilanteissa?

Ohjelmistojen käyttö on tehty erittäin helpoksi. Pakettien hintaan sisältyy tunnin maksuton koulutus toimistollamme. Emme kuitenkaan jätä asiakkaitamme pulaan jatkossakaan. Jos koet tarvitsevasi erillistä käyttöönottotukea, opastamme ongelmallisissa tilanteissa mielellämme.

Tarjoamme myös koulutuspalveluita, joita voidaan räätälöidä asiakkaan tarpeen mukaan.

11Jos ostan nyt Ajas Nettivaraus -paketin, voinko laajentaa sitä myöhemmin muihin tuotteisiin?

Kyllä voit. Ajas-tuoteperhettä voi laajentaa milloin vaan. Voit myös lisätä nykyisen tuotteesi kalenteriresursseja, ja molemmat nämä saat käyttöösi välittömästi.

Lisätoimintojen käyttöönotto tapahtuu yhtä vaivattomasti. Ja jos tulet jatkossa tarvitsemaan yrityskohtaista räätälöintiä, toimitamme nämäkin projektit usein erittäin nopeasti.

12Voiko ajanvarausjärjestelmästänne lähettää markkinointikirjeitä tai käyttää kampanjakoodeja?

Markkinointikirjeiden tai muiden asiakastiedotteiden lähettäminen onnistuu helposti Ajas-järjestelmän asiakasrekisterin kautta. Lisäksi varauksen vahvistus- ja muistutusviestit hoituvat kätevästi suoraan ajanvarausjärjestelmästä.

Kampanjakoodit eivät sellaisenaan vielä ole tuettuja, mutta sen sijaan lahjakortit ja arvoliput ovat. Yrityksesi lahjakorttien myynti voidaan myös siirtää ylläpitämäämme verkkokauppaan. Verkossa voit itse määritellä myytävien tuotteiden hinnan kampanjanomaisesti.

13Pystynkö vaikuttamaan siihen miten vapaat ajat näkyvät asiakkailleni ja täyttämään kalenterini siten, että sinne ei jää isoja tyhjiä aikoja väliin?
Kyllä. Ajanvarausjärjestelmän optimaalisen täytön ominaisuuden avulla valittavanasi on useampi eri täyttötapa, joilla saat päiväsi täyttymään mahdollisimman hyvin ja sinua miellyttävällä tavalla.

Ensisijaiset tukisivustomme

Seuraavilta sivuiltamme löydät Ajas-ohjelmien yksityiskohtaiset käyttöohjeet. Keräämme myös usein kysyttyjä, ohjelman käyttöön tai teknisiin asioihin liittyviä kysymyksiä näille sivuille:

Ajas Touch ohjesivusto
Työpöytäsovelluksen ohjesivusto