Ajanvarausjärjestelmän päätoiminnot
Ajas ajanvarausjärjestelmä sisältää tarvittavat ominaisuudet palveluyrityksen päivittäiseen varausten hallintaan. Ajanvarausjärjestelmä koostuu seuraavista päätoiminnoista:
Varausten hallintanäkymä eli Ajas Touch varauskalenteri
Tätä kautta palveluntarjoaja voi helposti hallinnoida yritykseensä tehtyjä varauksia ja vastaanottaa puhelimitse varauksia sekä paikan päällä. Varausnäkymä sisältyy kaikkiin Ajas -peruspaketteihin.

Asiakkaan varaussivu, Ajas Nettivaraus
Tämän avulla yritykseen tuleva asiakas voi helposti varata itselleen ajan netissä juuri silloin kun itse haluaa. Ajanvarauksista nykyään suurin osa tapahtuu verkossa. Nettivaraus sisältyy Ajas Nettivaraus- , Ajas Pro- ja Ajas Premium -paketteihin.
Asiakasnäkymä Nettivaraus 5

Asiakasnäkymä Nettivaraus 6

Ajanvarausjärjestelmä eri toimialoille
Hoitoala

- Ajanvarausjärjestelmä hoitoalojen vastaanotolle
- Lääkärin vastaanotto, hammaslääkärin ja hammashygienistin vastaanotto, terveydenhoitajan vastaanotto, terapeutin vastaanotto, hieronnan vastaanotto, osteopaattien ja kiropraktikkojen vastaanotto, vastaanotot yritysten työntekijöille, kotikäynnin ajanvaraus.
Oppilaitokset – Huonevarausjärjestelmä

- Ajanvarausjärjestelmä oppilaitoksille
- Hierontakoulut ja muut terveydenhoitoalan oppilaitokset
- Hieronta oppilastyönä
- Oppilaiden ja ammattihenkilöiden palveluiden erilainen hinnoittelu
- Hoitohuoneen varausjärjestelmä yhdistettynä asiakasvarausten aikojen avaamiseen netissä
- Kerro tarpeestasi ja kysy hintaa
Vuokraamotoiminta

- Ajanvarausjärjestelmä vuokraamoille
- Alkamispäivän ja päättymispäivän valinta
- Alkamisajan ja päättymisajan valinta
- Pitkät, yli 24 tunnin menevät ajanvaraukset
- Ajanvaraus palveluun, jonka kesto ei ole ennalta määrätty
- Kärryvaraus, mökkivaraus, välinevaraus
- Varauksen hinta lasketaan varatun ajan pituuden mukaan
- Yksityisasiakkaan ja yritysasiakkaan ajanvaraukset
- Kerro tarpeestasi ja kysy hintaa
Hallivaraus

- Ajanvarausjärjestelmä hallivaraukseen ja kenttävaraukseen
- Joukkueen tai muun toimijan varaama hallin tai kentän käyttöaika
- Kenttävaraus, hallivaraus, puolikkaan hallin varaus, kolmasosa hallin varaus
- Varauksen julkisten tietojen näyttäminen asiakasnäkymässä
- Kerro tarpeestasi ja kysy hintaa
Ryhmävaraus

- Ajanvarausjärjestelmä ryhmävaraukseen
- Ajanvaraus ohjattuun ryhmään, joka kokoontuu ennalta sovittuun aikaan
- Ajanvaraus ohjaamattomaan ryhmään, joka kokoontuu ensimmäisen varaajaan valitsemaan aikaan
- Kerro tarpeestasi ja kysy hintaa
Ennakkomaksuominaisuus

- Ajanvarausjärjestelmän ennakkomaksuominaisuus
- Varauksen maksaminen varauksenteon yhteydessä
- Vapaaehtoinen tai vaadittu ennakkomaksu
- Ennakkomaksun asettaminen palvelukohtaisesti
- Maksu kortilla tai verkkopankissa (kolmannen osapuolen maksupalveluominaisuudet)
- Maksu Ajas-lahjakortilla
- Maksutapahtuman seuranta ja hallinnointi
- Kerro tarpeestasi ja kysy hintaa
Ajas ajanvarausjärjestelmän muut toiminnot ovat:
- Varausten hakutoiminto
- Varausten synkronointi omaan Google- tai Outlook-kalenteriin
- Outlook -kalenteri voidaan synkronoida Office 365 palveluun tai yrityksen Exchange palvelimelle.
- Automaattinen ja manuaalinen taukojen lisäys varausten perään.
- Palvelun ja kalenteriresurssin näkyvyyden valinta nettivarauksessa.
- Ilmoitukset varauksesta asiakkaan puhelimeen ja/tai sähköpostiin
- Asiakkaalle automaattisesti ennen varausta lähtevät muistutukset tekstiviestillä tai sähköpostilla
- Työvuorojen hallinta ja työvuoropohjan kopiointi edellisen viikon mukaan
- Päivänäkymä / Viikkonäkymä ja Kuukausinäkymä
- Asiakaskortisto, joka sisältää asiakkaan perustiedot.
- Vapaasti valittava varausväli
- Optimaalisen täytön valinnat.
- Varaukset kaikkiin kohtiin
- Varaukset vain siten, että jäljelle jäävään tyhjään väliin mahtuu aina pisin palvelu
- Varaukset vain kohtiin, jossa jäljelle jäävään tyhjään väliin mahtuu aina lyhin palvelu
- Varaukset vain päivän alkuun ja edellisten varausten perään.
- Poissaolojen määrittäminen
- Aukiolojen määrittäminen
- Varausten maksaminen etukäteen
- Useita vapaavalintaisia teemoja
- Teeman värien ja ulkoasun muokkaus itse CSS-tyylien avulla
- Merkintä, jos asiakas ei saapunut paikalle
- Käyttöoikeuksien hallinta
Laajemmassa Pro-paketissa lisäksi mukana mm.
- Varauksesta voidaan luoda käyntikirjaus
- Käynti voidaan maksaa lahjakortilla, käteisellä, kassalla tai laskulla
- Myyntireskontra
- Lahjakorttien hallinta
- Tiedostopankki ja asiakkaan tiedostolista
- Asiakkaan historian katselu