AJAS AJANVARAUSJÄRJESTELMÄ

Ajanvarausjärjestelmän päätoiminnot

Ajas ajanvarausjärjestelmä sisältää tarvittavat ominaisuudet palveluyrityksen päivittäiseen varausten hallintaan. Ajanvarausjärjestelmä koostuu seuraavista päätoiminnoista:

Varausten hallintanäkymä eli Ajas Touch varauskalenteri

Tätä kautta palveluntarjoaja voi helposti hallinnoida yritykseensä tehtyjä varauksia ja vastaanottaa puhelimitse varauksia sekä paikan päällä. Varausnäkymä sisältyy kaikkiin Ajas -peruspaketteihin.

Ajas Touch Varausnäkymä

Asiakkaan varaussivu, Ajas Nettivaraus

Tämän avulla yritykseen tuleva asiakas voi helposti varata itselleen ajan netissä juuri silloin kun itse haluaa. Ajanvarauksista nykyään suurin osa tapahtuu verkossa. Nettivaraus sisältyy Ajas Nettivaraus- , Ajas Pro- ja Ajas Premium -paketteihin.

Asiakasnäkymä Nettivaraus 5

Asiakasnäkymä Nettivaraus 5

Asiakasnäkymä Nettivaraus 6

Asiakasnäkymä Nettivaraus 6

Ajanvarausjärjestelmä eri toimialoille

Hoitoala

Asiakasnäkymä Nettivaraus 6
  • Ajanvarausjärjestelmä hoitoalojen vastaanotolle
  • Lääkärin vastaanotto, hammaslääkärin ja hammashygienistin vastaanotto, terveydenhoitajan vastaanotto, terapeutin vastaanotto, hieronnan vastaanotto, osteopaattien ja kiropraktikkojen vastaanotto, vastaanotot yritysten työntekijöille, kotikäynnin ajanvaraus.

Oppilaitokset – Huonevarausjärjestelmä

Varausnäkymä Huonevarausjärjestelmä
  • Ajanvarausjärjestelmä oppilaitoksille
  • Hierontakoulut ja muut terveydenhoitoalan oppilaitokset
  • Hieronta oppilastyönä
  • Oppilaiden ja ammattihenkilöiden palveluiden erilainen hinnoittelu
  • Hoitohuoneen varausjärjestelmä yhdistettynä asiakasvarausten aikojen avaamiseen netissä
  • Kerro tarpeestasi ja kysy hintaa

Vuokraamotoiminta

Vuokraamotoiminta asiakasnäkymä
  • Ajanvarausjärjestelmä vuokraamoille
  • Alkamispäivän ja päättymispäivän valinta
  • Alkamisajan ja päättymisajan valinta
  • Pitkät, yli 24 tunnin menevät ajanvaraukset
  • Ajanvaraus palveluun, jonka kesto ei ole ennalta määrätty
  • Kärryvaraus, mökkivaraus, välinevaraus
  • Varauksen hinta lasketaan varatun ajan pituuden mukaan
  • Yksityisasiakkaan ja yritysasiakkaan ajanvaraukset
  • Kerro tarpeestasi ja kysy hintaa

Hallivaraus

Hallivaraus asiakasnäkymä
  • Ajanvarausjärjestelmä hallivaraukseen ja kenttävaraukseen
  • Joukkueen tai muun toimijan varaama hallin tai kentän käyttöaika
  • Kenttävaraus, hallivaraus, puolikkaan hallin varaus, kolmasosa hallin varaus
  • Varauksen julkisten tietojen näyttäminen asiakasnäkymässä
  • Kerro tarpeestasi ja kysy hintaa

Ryhmävaraus

Ajas Nettivaraus 6 ryhmävaraus
  • Ajanvarausjärjestelmä ryhmävaraukseen
  • Ajanvaraus ohjattuun ryhmään, joka kokoontuu ennalta sovittuun aikaan
  • Ajanvaraus ohjaamattomaan ryhmään, joka kokoontuu ensimmäisen varaajaan valitsemaan aikaan
  • Kerro tarpeestasi ja kysy hintaa

Ennakkomaksuominaisuus

Asiakasnäkymä Nettivaraus 6 ennakkomaksu
  • Ajanvarausjärjestelmän ennakkomaksuominaisuus
  • Varauksen maksaminen varauksenteon yhteydessä
  • Vapaaehtoinen tai vaadittu ennakkomaksu
  • Ennakkomaksun asettaminen palvelukohtaisesti
  • Maksu kortilla tai verkkopankissa (kolmannen osapuolen maksupalveluominaisuudet)
  • Maksu Ajas-lahjakortilla 
  • Maksutapahtuman seuranta ja hallinnointi 
  • Kerro tarpeestasi ja kysy hintaa

Ajas ajanvarausjärjestelmän muut toiminnot ovat:

  • Varausten hakutoiminto
  • Varausten synkronointi omaan Google- tai Outlook-kalenteriin
  • Outlook -kalenteri voidaan synkronoida Office 365 palveluun tai yrityksen Exchange palvelimelle.
  • Automaattinen ja manuaalinen taukojen lisäys varausten perään.
  • Palvelun ja kalenteriresurssin näkyvyyden valinta nettivarauksessa.
  • Ilmoitukset varauksesta asiakkaan puhelimeen ja/tai sähköpostiin
  • Asiakkaalle automaattisesti ennen varausta lähtevät muistutukset tekstiviestillä tai sähköpostilla
  • Työvuorojen hallinta ja työvuoropohjan kopiointi edellisen viikon mukaan
  • Päivänäkymä / Viikkonäkymä ja Kuukausinäkymä
  • Asiakaskortisto, joka sisältää asiakkaan perustiedot.
  • Vapaasti valittava varausväli
  • Optimaalisen täytön valinnat.
    • Varaukset kaikkiin kohtiin
    • Varaukset vain siten, että jäljelle jäävään tyhjään väliin mahtuu aina pisin palvelu
    • Varaukset vain kohtiin, jossa jäljelle jäävään tyhjään väliin mahtuu aina lyhin palvelu
    • Varaukset vain päivän alkuun ja edellisten varausten perään.
  • Poissaolojen määrittäminen
  • Aukiolojen määrittäminen
  • Varausten maksaminen etukäteen
  • Useita vapaavalintaisia teemoja
  • Teeman värien ja ulkoasun muokkaus itse CSS-tyylien avulla
  • Merkintä, jos asiakas ei saapunut paikalle
  • Käyttöoikeuksien hallinta

Laajemmassa Pro-paketissa lisäksi mukana mm.

  • Varauksesta voidaan luoda käyntikirjaus
  • Käynti voidaan maksaa lahjakortilla, käteisellä, kassalla tai laskulla
  • Myyntireskontra
  • Lahjakorttien hallinta
  • Tiedostopankki ja asiakkaan tiedostolista
  • Asiakkaan historian katselu