Ajas-palvelimella oli katkos salissa Helsinki 1
17.9.2019
Tiedostopalvelun päivitys 17.1.2020
16.1.2020

Olemme saaneet 9.10.2019 15:30-16:30 välisenä aikana ilmoituksia muutamilta asiakkailta, että eivät pääse käyttämään Ajas-järjestelmää.

Kaikki palvelumme ovat toiminnassa ja kaikista käyttämistämme eri verkoista pääsee järjestelmään. Palvelimen kuormitus on normaalirajoissa, joten kyse on ilmeisesti hyvin pienestä määrästä käyttäjiä, joita yhteysongelma koskee.

Todennäköisesti käyttäjän oma operaattori korjaa katkoksen itsestään, mutta yritämme selvittää mistä tämä johtuu. Tällä hetkellä ainoa saamamme tieto on, että yhdellä ongelman kohdanneella oli DNA kiinteä laajakaista kyseessä.

Tällaisissa tilanteissa kannattaa kokeilla esimerkiksi yhdistämistä mobiililaitteen kautta. Lisäksi jos pystyy ilmoittamaan oman IP-osoitteen, siitä on apua.

Ilmeisesti asia korjaantui itsestään kello 18 mennessä ja ongelman syy jäi tuntemattomaksi.