Kampaamon ja kauneudenhoitoalan käyttöön räätälöity asiakashallinta ja ajanvaraus


Ajas Asiakashallinta -ohjelmiston kampaamoversiota sekä Ajas Internet-ajanvarausta käyttävät useat kampaamot ja kauneusalan yritykset.


Asiakashallinta

Kampaamoversiossa on tarvittavat toiminnot kauneudenhoitoalan yrityksille. Sillä hoidat kätevästi mm.
  • Ajanvarauksen
  • Asiakasrekisterin ylläpidon
  • Asiakkaan käyntien seurannan
  • Tuotemyynnin
  • Laskutuksen
  • Reskontran
  • Työvuorojen hallinnan
  • Varastonhallinnan

Käyntihistoriasta on helppo nähdä, millaisen kampauksen tai värin asiakas on viimeksi ottanut ja näin muistat tarkasti mitä tehdä, jos asiakas pyytää "saman kuin viimeksi". Käyntihistoriasta on myös helppo nähdä mahdolliset asiakkaan viimeksi antamat huomautukset. Ohjelmasta näet myös, mikäli asiakkaalla on vanhoja laskuja maksamatta.

Voit ladata kokeiltavaksi Ajas demon tältä sivulta löytyvästä Ajas demo -painikkesta. Valitsethan aloitusikkunasta toimialaksi Kampaaja, kun oletuksena toimialaksi tulee "Yleismalli".


Internet-ajanvaraus


Alla on listattu muutamia kampaajia hämmentäneitä väitteitä internet-ajanvarauksesta, joihin olemme yrittäneet vastata parhaamme mukaan:

1. Useat kampaajat ajattelevat, että internet-ajanvaraus ei sovellu heidän alalleen, koska sama palvelu voi kestää eri asiakkaalla puoli tuntia enemmän tai vähemmän.
- Ajas internet-ajanvarauksella kampaamo voi määrittää palveluiden kestot siten, että ne vastaavat todellista käynnin pituutta. Lisäksi varaukset voidaan edelleen varata puhelimitse sähköiseen järjestelmään siirtymiseen jälkeenkin. Osa ajoista voidaan sallia netistä varattavaksi ja osa voidaan jättää nettivarauksen ulkopuolelle.

2. Kampaamossa ei ole tilaa tietokoneelle
- Sähköiseen järjestelmään siirtyminen itse asiassa lisää käytettävissä olevaa tilaa, sillä yksi pieni läppäri vie huomattavasti vähemmän pöytätilaa kuin iso läjä kansioita.

3. Osa kauneudenhoitoalan yrityksistä ajattelee, että internet-ajanvarauksen kautta tulee paljon häiriövarauksia.
- Ajas ratkaisee tämänkin ongelman. Palveluntarjoaja voi rajata käyttäjiä monipuolisesti. Järjestelmässä on mm. häiriövarausten suodatus sekä mahdollisuus vaatia kirjautuminen henkilötunnuksella taikka käyttäjätunnuksella +salasanalla.